Alla inlägg den 21 november 2013

Av Niklas Bertilsson - 21 november 2013 20:00

Vi i Sverige är rätt så roliga vi höjer våra kändisar upp i höjder, dom är bäst på allt dom gör så mycket för oss. Men ärligt talat vad gör dom som är så bra? Jag menar exempel när jag mår dåligt vad gör dom då? Eller vad gör dom när det brinner i ett hus? Eller när någon blir nedslagen vad gör dom? Eller vad gör dom när någon får hjärtinfarkt? Dom gör inget skit, dom bry sig inte eller jag vet dom bry sig men jag tro inte det. Jag kom på en sak läste i aftonbladet att Zlatan ha blivit årets svensk i världen. Hur tänker dom? Varför ska han blir det? Visst han är stor idrotts hjälte men de är allt finns väll många svenskar som bor i utlandet som gör något. Tänk alla dom som är exempelvis Au pair dom är också bra passa andra barn städar mm. Visst dom får lön dom ha valt de själv. Men kom igen ha inte Zlatan också valt spela? Vem av dom känner mest? Vem av dom sliter mest? Zlatan han spelar fotboll men han är inne på plan 90 minuter känner han sig trött få han gå av plan vila upp sig. Men om Au pair känner sig trött får dom vila? Nej dom ska jobba dom kan inte säga till sin chef kan jag få slippa städa idag jag känner mig trött. ”visst kan du få göra det” det dom menar är gå ut för den dörren kom aldrig mer in igen dom ha fått sparken. Få Zlatan sparken? Nej de få han inte för de är respektabelt de kan folk för stå. Nu undra ni vad jag vill komma fram till det är att jag tycker inte att kändisar ska få sån utmärkelse de finns vanliga folk som gör mer. Idrott kändisar är inte allt de finns något mer, de finns vanliga svenskar som också gör något.

Sköt om er kram

Niklas

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards